0

Uzansak mesela; sever miyiz?

sevmek-sevilmekBen çok aksattım buraları, demek ki hayatım çok boktan. Ha, eskiden de bok gibi monoton bir hayatım vardı da sanırım artık aksiyondan uzağım. Aksiyon dediğim de ya gönül işleri ya da sıradan olmayan ekstrem meseleler. Ampirikuku işler peşinde de koşmuyor değilim yeri gelince. Neyse, selamun aleyküm.

Gecenin 02:45’i olmuş daha yeni yazı yazmaya başlayabilmiş biriyim ve şuan kafam kış mevsimi satılan karpuzlar gibi saçma sapan bi’ halde. Günlerdir yazı yazmak istiyorum lakin konu bulamıyorum falan derken bugün gözüme çarpan ne kadar üzerinde yazı olan resim varsa masa üstüne attım. Malum, ilham kaynağı yok ya pek; o sebepten yazılara bakarım, biraz da kafa patlatırım belki bir şeyler çıkar ümidimi korudum bu saate kadar. Yanılmadım şükür, hadi bakalım…

Kaydettiğim resimlerden birini açtım, istediğim biriydi tabi. Üzerinde bir isim dikkatimi çekti; Umay Umay. Kitabın yazarı imiş. Kitap okumuyorum fazla, okusam da yayın danışmanlığı yaptığım yıllardan kalma alışkanlıkla hep kişisel gelişim kitapları okurum. İsmi internette arayayım bakayım ne çıkacak dedim. İsim o sayfanın ait olduğu kitabı çıkartmayınca karşıma direk olarak, ben de ismin yanına yazının 1 satırını ekleyip aradım. Yanına uzanayım; “geçsin artık” diyordu o satırda. Cevapsız Ağrı isimli kitabından bir sayfaymış Umay Umay’ın.

..

henüz ikimizi çeken şeyin ne olduğunu anlamış değilim.

aslında seksten de bir bok anlamam

aşk da acıklıdır, hükümdür çoğu zaman..

ne yaptığımı bilmiyorum

inan bilmiyorum.

yanına uzanmak istiyorum

yanına uzanayım; “geçsin artık”

..

Nasıl diyeyim; ben hiç bir şekilde düşünmediğim halde kafamda beliren fikriyatları edebi olarak kaleme almışlar da oraya koymuşlar sanki. Ama yerli yersiz karşımıza çıkan şeyler belki de gerçek hayatımızı anımsatıyor bize, biz de onu önemsemeden ‘nasıl da beni anlatıyor bak‘ deyip geçiştiriyoruz. Başkası da yaşıyor olabilir mi ki? Yaşadığımız gerçek bir hayal kırıklığıdır belki? Ya da nesnel bir acı mı? Aşk mı mesela o da? Sevmelerin en yücesi olan hani. 3 harfli sevmelerin tek gerçeği, en kutsalı…

Ben aşk’a şu dakika yeni bir anlam kattım. Kendi hayatımı gözümde canlandırdım, film şeridi gibi akıp geçirdim önümden hislerimi. Anlam dediğim de edebi ya da estetik değer taşıyan bi’ şey değil yahu! Kelime tasviri diyelim. Cuk oturacak cinsten.

Allah’ım Şaşırt Kulunu…

P.s: Sevilin, sevilmek için de sevin. Aşık olanın sakın ama sakın ola hayatının içine etmeyin…

Emir Doğan

Ege mezunu mektepli gazeteci ve buraların paşası. Yazıyorsam bir sebebi var, okuyorsun çünkü...

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir